De eerste dagen in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Meike Broenink - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Meike Broenink - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Lima

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

04 Augustus 2014 | Peru, Lima

30 Juli was de dag dat mijn avontuur begon. Om 5 uur s'ochtends stond ik samen met Jory voor een dicht vliegveld in Sint Maarten. Tja, ze zeggen wel dat je er dan al moet zijn, maar ze gaan natuurlijk niet zo vroeg open..
Nadat Jory mij had uitgezwaaid, wat al veel te snel moest, ging ik met mijn eerste vlucht richting Miami.
In Miami aangekomen bleek mijn esta niet helemaal in orde en mocht ik wel eventjes plaats nemen in een hok met 150 andere zwetende, reizende mensen om te wachten op mijn paspoort. De man die mijn paspoort meenam en de mannen die rondliepen hadden bijzonder veel pistolen aan hun riem hangen dus besloot ik om toen ik het bordje zag geen telefoon te gebruiken die maar is heel rap weg te stoppen. Na anderhalf uur zweten riep een pistool man mijn naam en mocht ik voor de derde keer uitleggen wat ik dan wel niet in Miami kwam doen en uit-ein-de-lijk kreeg ik mijn paspoort terug!
Nadat paspoort gedoe en nadat mijn laptop op drugs moest worden gecontroleerd was het nog vijf uur wachten bij de gate op mijn vlucht naar Lima. Om 2 uur snachts na 22 uur reizen lag ik in mijn Peruaanse bed!

Lima is een bijzondere stad: modern en ouderwets, rijkdom en armoede en vooral geen zon. Het is hier winter en alsnog +/-16 graden, maar door de smog is er geen zon en lijkt het gevoelstemperatuur -10! (Gelukkig hang mijn kast vol zomerjurkjes). Het is een miljoenenstad en het verkeer is een gekkenhuis. Van de week zijn we al een keer met de busjes naar de universiteit geweest. Deze busjes zijn uberklein en er hangt iemand uit die schreeuwt waar de busjes heen gaan. We deden er een uur over om bij de universiteit aan te komen, het zou in 25 min moeten kunnen.. Morgen poging 2! Morgen beginnen de introducties op de universiteit en de Spaans cursus.

De laatste 4 dagen hier bestonden uit het ontdekken van de stad, een Zwitsers feestje (Zwitserland bestond van de week 700nogwatjaar) en het ontmoeten van heel veel verschillende mensen. Vandaag gingen we met ons huis uit lunchen, we zijn nu ongeveer met zijn 14en en dit wordt nog aangevuld naar 20. We zijn in 1 auto die kant op gereden, dit was even proppen, maar vast goed voor de team building :) En hebben toen heerlijk Peru's geluncht: heerlijke vis in limoen, hele gekke vieze schelpen, soort pasta's, soort aardappelen, als ik het goed begreep een baby geit en nog veel meer. Een beetje Peruaanse cultuur :)

Ik heb nog nauwelijks een foto gemaakt en zou dat snel gaan doen en wat foto's posten, want ik gok dat dat iets duidelijker en leuker is dan lezen. Mijn lampje gaat zo uit en dan ga ik me onder mijn drie dekens verstoppen en dromen van dat ik over twee weken vloeiend Spaans spreek!

liefs x

  • 04 Augustus 2014 - 08:49

    Corrie Franken:

    Lieve Meike, wat fijn, dat ik op Meike waar ben je nu en via e-mail een seintje krijg, terecht gekomen ben.
    Wat zul jij veel ervaring op doen. Ik heb hier thuis nog een "witte berenjas"hangen.volgende keer maar mee naar het niet zonnige, niet warme, Lima meenemen. Garantie : nooitmeerkou.
    kus oma.

  • 04 Augustus 2014 - 08:51

    Corrie Franken:

    Wat Leuk, ik zie dat ik nummer 1 ben met een reactie. Ach, daar ben je oma voor. good luck.
    oma

  • 04 Augustus 2014 - 09:15

    Lotte:

    Bah, wat word ik hier jaloers van!! Een hele nieuwe stad en nieuwe mensen en avonturen. Ik voel nu al dat je het super gaat krijgen. Ik zie trouwens een hele goede reden om te shoppen.. Maar fijn dat je het 'integreren' zo vlot verloopt, mag ook wel met zo'n bus vol huisgenoten. Ik zeg maar in het Frans, Bonne chance en in het Duits Viel spass. Spaans mag jij mij leren. Tot whatsapp en een nieuw blog!! Kan niet wachten op de foto's.

    xoxo

  • 04 Augustus 2014 - 09:44

    Monica:

    Hoi,

    Goed dat je goed bent aangekomen in Lima. Wij hebben ook nog wel wat lekkere winterkleding op zolden. Moet er hier niet aan denken met 25Veel plezier en veel ervaringen toegewenst
    Monica

  • 04 Augustus 2014 - 10:26

    Nicki:

    Pistoolmannen, zomerjurkjes en babygeitjes?
    Heel leuk om te lezen Meik!
    Succes met je introductie en je salsa skills!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Meike, 20 jaar, blonde krullen en korter dan ik denk

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 2727

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 18 December 2014

Lima

08 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Sint Maarten

Landen bezocht: